Podświetlenie linków Zmień odstęp między akapitami Zmień odstęp między wierszami Zmień odstęp między słowami Zmień odstęp między literami Normalna wielkość czcionki Duża wielkość czcionki Bardzo duża wielkość czcionki Zmień kontrast

Skrzyżowanie Siedmiu Dróg przyjazne dla kierowców

23 października 2008 roku Starosta Chrzanowski Janusz Szczęśniak oraz Burmistrz Libiąża Jacek Latko dokonali uroczystego przecięcia wstęgi świeżo ukończonej inwestycji - przebudowy Skrzyżowania Siedmiu Dróg w Libiążu.

Skrzyżowanie Siedmiu Dróg przyjazne dla kierowców

Mimo, iż uroczystość odbyła się w deszczu zgromadziła spore grono gości, wśród których byli m.in.: Starosta Chrzanowski Janusz Szczęśniak, Wicestarosta  Adam Potocki,  Członkowie Zarządu Powiatu Jan Pająk i Krzysztof Kozik, Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg  Grzegorz Żuradzki,  przedstawiciele firmy wykonującej inwestycję oraz  instytucji z terenu  gminy Libiąż.  Oprócz Burmistrza Latko libiąski samorząd reprezentowali jego zastępcy Maria Siuda, Jarosław Łabęcki  oraz Przewodniczący Rady Miejskiej Stanisław Bigaj. Skrzyżowanie poświęcił Ksiądz Dziekan Stanisław Pasternak z Parafii pw. Św. Barbary.

 

Mam nadzieję, że od dzisiaj to skrzyżowanie będzie bezpieczniejsze i zmniejszy się groźba wypadków” – mówił Starosta Janusz Szczęśniak – „ jest to kolejny przykład dobrej współpracy między samorządem powiatowym a samorządem Gminy Libiąż”.

 

„ Dziękuję Panu Staroście i władzom Powiatu za współdziałanie oraz wykonawcom firmie Drobet za sprawne wykonanie zadania – mówił Burmistrz Jacek Latko – „dziękuję też Panu Grzegorzowi Żuradzkiemu dyrektorowi PZD i Tadeuszowi Gruberowi prezesowi ZKKM za cierpliwość podczas realizacji tego zadania”.

 

 

 

Inwestycję wykonało Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe DROBET S.C. z Krzeszowic na zlecenie Powiatowego Zarządu Dróg.  Koszt inwestycji to 799.870,28 zł, z czego udział Powiatu Chrzanowskiego wyniósł 399 870,28 zł zł.    

  

 

 

 

Inwestycja nie była łatwa do wykonania ze względu na szczególność miejsca, w którym łączy się siedem dróg i tory kolejowe. Aby usprawnić przejezdność zbudowano mniejsze rondo, tzw. najazdowe, które scala mniej uczęszczane ulice w tym rejonie. Z drugiej strony ciąg ulic 1 Maja i Górniczej został połączony i  ma status  drogi głównej. Dla kierowców szczególnie ważne jest to, że tory kolejowe zostały dobrze wkomponowane w drogę i przejazd po nich nie wymaga znaczącego ograniczenia prędkości.

 

Galeria zdjęć