Starosta Chrzanowski w porozumieniu z Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczą w Chrzanowie i Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczą w Trzebini wystąpił z wnioskiem do Wojewody Małopolskiego o dofinansowanie na realizację rządowego programu poprawy stanu bezpieczeństwa w szkołach i placówkach pn. „Zero tolerancji dla przemocy w szkole” w części: Wzmocnienie i rozszerzenie specjalistycznej pomocy psychologiczno-pedagogicznej poprzez wzmocnienie i upowszechnienie doradztwa, poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego dla rodziców, uczniów i nauczycieli.
W ramach tego programu uruchomiono w szkołach gimnazjalnych 2 punkty konsultacyjne, które będą działać od października do 21 grudnia 2007r. i będą finansowane w całości przez państwo. Program pilotowany jest przez Kuratorium Oświaty w Krakowie. Burmistrzowie - Chrzanowa i Trzebini zaakceptowali pomysł utworzenia punktów konsultacyjnych i poparli ich lokalizację w szkołach. Wysokość dofinansowania na 1 punkt konsultacyjny wynosi 5.515,00 zł.
Adresy punktów konsultacyjnych
Punkt konsultacyjny w Chrzanowie
Publiczne Gimnazjum Nr 1 ul. Zielona 15, 32-500 Chrzanów
Dyżury Punktu Konsultacyjnego:
Poniedziałek od 14:00 - do 18:00
Czwartek od 14:00 - do 18:00
Osoby pełniące dyżur:
Małgorzata Godyń
Elżbieta Jaśko
Punkt konsultacyjny w Trzebini
Gimnazjum Nr 1 ul. Szkolna 3, 32-540 Trzebinia
Dyżury Punktu Konsultacyjnego:
wtorek 13:00 - 17:00
czwartek 14:00 - 18:00
Osoby pełniące dyżur:
Irena Fudała – wtorek od 13:00 – do 15:00
Krystyna Trojanowska – wtorek od 15:00 – do 17:00
Marta Piechowicz – czwartek od 14:00 – do 16:00
Elżbieta Szklarczyk – czwartek od 16:00 – do 18:00
Poradnie dysponują wysoko wykwalifikowaną kadrą pedagogiczną posiadającą przygotowanie do pracy w szerokim zakresie. Dobrze przygotowane zespoły pracowników gwarantują wysoką jakość świadczonych usług w zakresie pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla młodzieży, rodziców i nauczycieli.
Lokalizacja punktów konsultacyjnych w w/w szkołach pozwoli na łatwą dostępność dla osób korzystających z punktu ze względu na bliskość węzła komunikacji miejskiej i usytuowanie szkół w centrum miasta.