Jerzy Fraś, Dyrektor Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu Starostwa Powiatowego w Chrzanowie
O projekcie „E – jakość w naszej szkole” opowiada Jerzy Fraś, Dyrektor Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu Starostwa Powiatowego w Chrzanowie
Klaudia Remsak: - Wydział Edukacji wyszedł z propozycją przystąpienia Powiatu Chrzanowskiego do projektu „E - jakość w naszej szkole”. Podczas lutowej sesji radni dopytywali, dlaczego partnerem powiatu odpowiedzialnym za realizację projektu będzie wrocławska spółka Vulcan. Czemu ta, a nie inna?
- Ten producent oprogramowania dla oświaty i twórca rozwiązań wspomagających jej zarządzanie sam zwrócił się do nas z propozycją napisania wspólnego projektu. Zgodziliśmy się, bo to sprawdzona firma, o której było już głośno na początku lat 90. Nasze szkoły kupują jej produkty od 2006 roku.
Wspólnie z firmą Vulcan sp. z o.o. przygotowaliście projekt „E – jakość w naszej szkole. Wdrożenie innowacyjnych programów i metod nauczania, zarządzania i administrowania ponadgimnazjalną placówką oświatową powiatu chrzanowskiego”. O fundusze ubiegacie się z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013. Stawka jest wysoka. Możecie pozyskać aż milion złotych. Skorzysta na tym nie tylko młodzież, ale i dorośli.
- Projekt dotyczy opracowania i realizacji ośmiu innowacyjnych programów nauczania na zajęciach pozalekcyjnych w I LO i II LO w Chrzanowie, I LO w Trzebini i w LO w Libiążu. Młodzież będzie mogła brać udział w zajęciach dodatkowych głównie z przedmiotów ścisłych i informatyki, ale także z języków obcych, biologii, czy geografii. Wszystko przy wykorzystaniu nowoczesnych metod kształcenia. Nauczyciele natomiast przejdą cykl szkoleń
Pieniędzy wystarczy również na nowoczesny sprzęt i zakup dostępu do otwartej platformy edukacyjnej Fronter dla 640 uczniów biorących udział w projekcie.
- Fronter to poważne narzędzie nauczania i współpracy zespołowej on-line. A dodatkowo, proste w użyciu. Uczniowie zapisują się do wirtualnych klas, gdzie mogą wymieniać informacje, tworzyć projekty, zadawać pytania, a nawet pisać klasówki, które potem sprawdzą zarejestrowani nauczyciele poszczególnych przedmiotów. Nauczyciele będą również udostępniać materiały dydaktyczne.
Zapoznanie się uczniów z zasadami funkcjonowania platform edukacyjnych jest jednym z nadrzędnych celów projektu.
(KR)