W ubiegłym roku dyżurni PCZK w Chrzanowie mieli pełne ręce roboty. Najgorętszy okres był w styczniu, maju, czerwcu, lipcu i grudniu. Podczas styczniowej awarii sieci energetycznej pracownicy centrum udzielali informacji mieszkańcom powiatu chrzanowskiego o planowanym zakończeniu napraw zniszczonej sieci. W maju i czerwcu skupili się na zabezpieczeniu logistycznym służb, inspekcji i straży biorących udział w akcji przeciwpowodziowej. Pozyskiwali niezbędny sprzęt i materiały, zapewniali transport piasku, dbali o sprawny obieg informacji oraz przyjmowani zgłoszenia od mieszkańców.
W lipcu PCZK organizowało pomoc Ukraińcom, których autokar zderzył się z samochodem osobowym na autostradzie A4 na wysokości Grojca. W grudniu dyżurni ustalali źródło wstrząsów w Libiążu.
Ponadto PCZK udzielało informacji o zamknięciu i otwarciu dróg, awariach sieci wodociągowej, ciepłowniczej i elektrycznej oraz uczestniczyło w akcjach usuwania wycieków ropochodnych.
Dyżurni centrum 23 razy wysyłali w 2010 roku wiadomości tekstowe do ponad 2 tysięcy użytkowników zalogowanych w sms-owym systemie powiadamiania ludności. Informowali o utrudnieniach w ruchu drogowym, sytuacji powodziowej, ćwiczebnym uruchomieniu syren, awarii sieci wodociągowej i elektrycznej oraz ostrzegali o silnym wietrze.
(KR)
Działalność PCZK w liczbach
772 - tyle interwencji dotyczyło gminy Chrzanów w 2010 roku
215 - tyle ostrzeżeń meteorologicznych i hydrologicznych z Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Kryzysowego w Krakowie otrzymało w 2010 roku chrzanowskie PCZK
2.073 - tylu użytkowników było zalogowanych w sms-owym systemie powiadamia 31 grudnia 2010 roku