Fot. Urszula Bębenek, Natalia Kędra, Joanna Kozikowska i Olga Pakuła z opiekunem Gabrielą Woskowicz
W VI edycji programu „Mam haka na raka” tym razem poświęconej profilaktyce czerniaka zwyciężył projekt kampanii autorstwa uczennic z Zespołu Szkół w Kietrzu w województwie opolskim. Zespół reprezentujący II Liceum Ogólnokształcące w Chrzanowie zdobył natomiast Nagrodę Partnera Strategicznego firmy farmaceutycznej GlaxoSmithKline.
Program jest ogólnopolską inicjatywą skierowaną do młodzieży szkół ponadgimnazjalnych. Jego celem jest umiejętne zaangażowanie młodych ludzi w proces edukacyjny związany z profilaktyką nowotworową. Głównym zadaniem uczestników konkursu było zorganizowanie działań lokalnych oraz zaprojektowanie kampanii społecznej.
Gala finałowa odbyła się 13 czerwca w ATM Studio w Warszawie. Nagrody przyznano w sześciu kategoriach: nagroda mediów, nagroda za działania lokalne, nagroda studentów Medycyny i Zdrowia Publicznego, nagroda Hakowicza, nagroda Partnera Strategicznego oraz nagroda główna. Zwycięskie zespoły przyjechały z Lublina, Gąbina, Tomaszowa Mazowieckiego, Opola, Chrzanowa i Kietrza.
Organizatorem „Mam Haka na Raka” jest Polska Unia Onkologii.
Zobacz spot II LO w Chrzanowie na Facebooku