Podświetlenie linków Zmień odstęp między akapitami Zmień odstęp między wierszami Zmień odstęp między słowami Zmień odstęp między literami Normalna wielkość czcionki Duża wielkość czcionki Bardzo duża wielkość czcionki Zmień kontrast

Ponad 5 tysięcy zgłoszeń konsumenckich w 2022 roku

Podczas sierpniowej sesji Rady Powiatu Chrzanowskiego Bernadetta Dereszowska, Powiatowy Rzecznik Konsumentów przedstawiła sprawozdanie za 2022 rok.

 

Szczęśliwa młoda kobieta z torbami na zakupy

Rzecznik konsumentów to instytucja o kompetencjach doradczych i procesowych dla indywidualnego konsumenta. Rzecznik nie ma uprawnień kontrolnych, nie może wydawać nakazów, zakazów, nakładać kar i grzywien.

Swoje zadania Rzecznik Konsumentów wykonuje przez zapewnienie konsumentom bezpłatnych porad prawnych, informacji prawnej, występowanie do przedsiębiorców w spornych sprawach, jak również w celu wyegzekwowania słusznych roszczeń może wykorzystać uprawnienia procesowe.

 

Czy wiesz, że...

W 2022 roku Powiatowy Rzecznik Konsumentów zarejestrował 5 096 zgłoszeń konsumenckich (w 2021 roku 4 897), w tym 262 pisemnych, 2 683 osobistych,  2 125 telefonicznych i 26 przekazanych drogą mailową.