Dyrektor - Krystyna Celarek
ul. Partyzantów 2, pok. 007 , Tel. 32 625 79 63
e-mail: agn@powiat-chrzanowski.pl
Z-ca Dyrektora - Andrzej Kiełbalski
ul. Partyzantów 2, pok. 011 , Tel. 32 625 79 81
e-mail: agn@powiat-chrzanowski.pl
Informujemy, iż od dnia 1 lipca 2011 roku w Wydziale Architektury i Gospodarki Nieruchomościami środa jest dniem wewnętrznym.
Strony przyjmowane są w Wydziale Architektury i Gospodarki Nieruchomościami w dniach :
Poniedziałek od 7.00 – 17.00
Wtorek od 7.00 – 15.00
Środa: dzień wewnętrzny
Czwartek od 7.00 – 15.00
Piątek od 7.00 – 13.00
Zadania Wydziału Architektury i Gospodarki Nieruchomościami
Do podstawowych zadań wydziału należą w szczególności:
-
Zadania z zakresu architektury i budownictwa:
- realizowanie zadań związanych ze sprawowaniem nadzoru architektoniczno - budowlanego w zakresie zgodności zagospodarowania terenu z ustaleniami wynikającymi z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz wymogami ochrony środowiska,
- realizowanie zadań związanych ze sprawowaniem nadzoru techniczno - budowlanego w zakresie zapewnienia warunków bezpieczeństwa ludzi i mienia w projektach i przy wykonywaniu robót budowlanych,
- kontrolowanie zgodności rozwiązań architektoniczno-budowlanych z przepisami techniczno – budowlanymi oraz zasadami sztuki budowlanej,
- nadzorowanie i kontrola właściwego wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i stosowania wyrobów budowlanych,
- prowadzenie całości spraw związanych z wydawaniem decyzji administracyjnych i przyjmowaniem zgłoszeń w sprawach określonych przez prawo budowlane, należących do właściwości starosty,
- prowadzenie rejestru wniosków pozwoleń na budowę i rejestru decyzji oraz ujednoliconej ewidencji i statystyki obiektów budowlanych,
- prowadzenie spraw związanych z udzieleniem bądź odmową zgody na odstępstwo od przepisów techniczno – budowlanych,
- przygotowywanie pozwolenia na zmianę sposobu użytkowania obiektu budowlanego,
- rozstrzyganie o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub nieruchomości oraz warunków korzystania z tego budynku, lokalu lub nieruchomości,
- uzgadnianie rozwiązań projektowych obiektów usytuowanych na terenach zamkniętych,
- prowadzenie analiz i studiów z zakresu zagospodarowania przestrzennego odnoszących się do obszaru powiatu i zagadnień jego rozwoju,
- opiniowanie projektów planów zagospodarowania przestrzennego gmin i województwa,
- potwierdzanie spełnienia wymagań samodzielnego lokalu mieszkalnego dla celów ustanowienia odrębnej własności lokali,
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej,
- inne zadania wynikające z przepisów szczególnych.
-
Zadania z zakresu gospodarki nieruchomościami:
- tworzenie oraz gospodarowanie zasobem nieruchomości Skarbu Państwa i powiatu,
- prowadzenie postępowania wywłaszczeniowego i odszkodowawczego,
- opiniowanie podziału nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa i powiatu na wniosek zainteresowanych,
- prowadzenie postępowań mających na celu ograniczenie korzystania z nieruchomości,
- prowadzenie spraw z zakresu wymiany i scalania gruntów,
- przeprowadzanie kontroli wykonywania przepisów ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych z wyłączeniem spraw związanych z rekultywacją i zagospodarowaniem gruntów,
- prowadzenie spraw dotyczących wspólnot gruntowych,
- prowadzenie spraw związanych ze zwrotem wywłaszczonych nieruchomości, zwrotem odszkodowania, w tym także nieruchomości zamiennej oraz o rozliczeniach z tytułu zwrotu i terminach zwrotu,
- ustalanie odszkodowań za nieruchomości zajęte pod drogi publiczne,
- prowadzenie spraw związanych z orzekaniem o nadaniu na własność nieruchomości oraz przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
- prowadzenie spraw związanych z nieodpłatnym przyznawaniem na własność działki gruntu i działek pod budynkami osobie, która przekazała gospodarstwo rolne Państwu w zamian za rentę,
- prowadzenie spraw związanych z wyłączaniem gruntów rolnych z produkcji,
- wydawanie zgód właścicielskich na zajęcie nieruchomości w celach inwestycyjnych,
- inne zadania wynikające z przepisów szczególnych .
-
Inne zadania:
- prowadzenie spraw związanych z przystępowaniem powiatu do spółek prawa handlowego, ich tworzenia oraz spraw związanych z uprawnieniami i obowiązkami powiatu jako akcjonariusza lub udziałowca.