Skarbnik Powiatu - Małgorzata Mach
p. 313
tel. 32 625 79 97
e-mail: skarbnik@powiat-chrzanowski.pl
Dyrektor - Anna Guzik
Z-ca Dyrektora - Maria Zielińska
tel. 32 625 79 67
Telefony
32 625 79 50
32 625 79 51
32 625 79 52
e-mail: finansowy@powiat-chrzanowski.pl
Zadania Wydziału
Do podstawowych zadań wydziału należy w szczegółowości:
- W zakresie obsługi budżetu powiatu:
- przygotowanie projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniamioraz dokonywanie zmian w budżecie w ciągu roku,
- prowadzenie ewidencji finansowo-księgowej dla budżetu powiatu,
- weryfikacja jednostkowych sprawozdań budżetowych jednostek organizacyjnych powiatu w zakresie realizacji dochodów i wydatków budżetowych oraz ich ewidencja,
- sporządzanie zbiorczych sprawozdań budżetowych, finansowych oraz z udzielonej pomocy publicznej w okresach miesięcznych, kwartalnych, półrocznych i rocznych,
- bieżące przekazywanie środków finansowych na działalność powiatowych jednostek organizacyjnych,
- sporządzanie zestawień i analiz dla Zarządu i Rady Powiatu,
- sporządzanie informacji o przebiegu wykonania budżetu oraz opisowego sprawozdania rocznego z wykonania budżetu powiatu,
- współpraca z Komisją Rewizyjną w zakresie kontroli doraźnych oraz kontroli wykonania budżetu powiat.
- W zakresie obsługi wieloletniej prognozy finansowej powiatu:
- przygotowanie projektu uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej oraz uchwał w sprawie jej zmian w ciągu roku,
- sporządzanie półrocznej informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej,
- sporządzanie rocznego sprawozdania, uwzględniającego zmiany w planie wydatków na realizację programów finansowanych z udziałem środków zewnętrznych, dokonane w trakcie roku budżetowego oraz stopień zaawansowania realizacji programów wieloletnich.
- W zakresie obsługi finansowej Starostwa:
- opracowanie planu finansowego Starostwa oraz dokonywanie zmian w ciągu roku,
- prowadzenie ewidencji finansowo-księgowej dla Starostwa,
- kontrola formalno-rachunkowa faktur, rachunków, not księgowych i innych dokumentów finansowo-księgowych, przygotowywanie tych dokumentów do zatwierdzenia do zapłaty,
- regulacja zobowiązań Starostwa poprzez dokonywanie przelewów bankowych,
- prowadzenie wyodrębnionej ewidencji księgowej programów współfinansowanych ze środków funduszy pomocowych,
- prowadzenie ewidencji księgowej środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
- naliczanie amortyzacji i umorzenia środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
- rozliczanie inwentaryzacji,
- sporządzanie zestawień i analiz dla potrzeb zarządzania Starostwem,
- sporządzenia jednostkowych sprawozdań budżetowych, finansowych oraz z udzielonej pomocy publicznej w okresach miesięcznych, kwartalnych, półrocznych i rocznych.
- W zakresie wynagrodzeń i rozliczeń z pracownikami i innymi osobami fizycznymi:
- sporządzanie list płac dla pracowników Starostwa,
- realizacja przelewów wynagrodzeń, zgodnie z listą płac,
- bieżąca obsługa rozliczeń z pracownikami,
- naliczanie i wypłacanie diet dla radnych powiatu,
- bieżąca obsługa rozliczeń z radnymi Rady Powiatu,
- rozliczanie i wypłacanie zwrotu kosztów podróży służbowych dla pracowników i radnych powiatu,
- naliczenie i wypłata należności z tytułu przyznanych ryczałtów związanych z używaniem własnego samochodu do celów służbowych,
- dokonywanie wypłaty wynagrodzenia dla osób zatrudnionych w ramach umów cywilno-prawnych,
- sporządzanie deklaracji oraz informacji podatkowych i ubezpieczeniowych,
- rozliczenia z instytucjami publiczno-prawnymi z tytułu zobowiązań wynikających z obowiązujących przepisów prawa.
- Pozostałe zadania:
- obsługa kasowa Starostwa,
- prowadzenie ewidencji finansowo-księgowej Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
- prowadzenie ewidencji finansowo-księgowej Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej,
- opracowanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących bieżącej działalności Wydziału,
- prowadzenie ewidencji umów, faktur, rachunków, not księgowych, papierów wartościowych, czeków gotówkowych, czeków rozrachunkowych, druków ścisłego zarachowania i innych dokumentów finansowo-księgowych podlegających rejestracji,
- współpraca z organami administracji rządowej, innymi jednostkami samorządu terytorialnego, Regionalną Izbą Obrachunkową, Izbami i Urzędami Skarbowymi oraz Zakładem Ubezpieczeń Społecznych,
- współpraca z bankiem obsługującym budżet powiatu oraz z bankami udzielającymi kredytów.