Podświetlenie linków Zmień odstęp między akapitami Zmień odstęp między wierszami Zmień odstęp między słowami Zmień odstęp między literami Normalna wielkość czcionki Duża wielkość czcionki Bardzo duża wielkość czcionki Zmień kontrast

Wydział Finansowy

Skarbnik Powiatu - Małgorzata Mach

p. 313
tel. 32 625 79 97
e-mail: skarbnik@powiat-chrzanowski.pl

Dyrektor - Anna Guzik

Z-ca Dyrektora - Maria Zielińska

tel. 32 625 79 67

Telefony
32 625 79 50
32 625 79 51
32 625 79 52

e-mail: finansowy@powiat-chrzanowski.pl

Zadania Wydziału

Do podstawowych zadań wydziału należy w szczegółowości:

  1. W zakresie obsługi budżetu powiatu:
    • przygotowanie projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniamioraz dokonywanie zmian w budżecie w ciągu roku,
    • prowadzenie ewidencji finansowo-księgowej dla budżetu powiatu,
    • weryfikacja jednostkowych sprawozdań budżetowych jednostek organizacyjnych powiatu w zakresie realizacji dochodów i wydatków budżetowych oraz ich ewidencja,
    • sporządzanie zbiorczych sprawozdań budżetowych, finansowych oraz z udzielonej pomocy publicznej w okresach miesięcznych, kwartalnych, półrocznych i rocznych,
    • bieżące przekazywanie środków finansowych na działalność powiatowych jednostek organizacyjnych,
    • sporządzanie zestawień i analiz dla Zarządu i Rady Powiatu,
    • sporządzanie informacji o przebiegu wykonania budżetu oraz opisowego sprawozdania rocznego z wykonania budżetu powiatu,
    • współpraca z Komisją Rewizyjną w zakresie kontroli doraźnych oraz kontroli wykonania budżetu powiat.
  2. W zakresie obsługi wieloletniej prognozy finansowej powiatu:
    • przygotowanie projektu uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej oraz uchwał w sprawie jej zmian w ciągu roku,
    • sporządzanie półrocznej informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej,
    • sporządzanie rocznego sprawozdania, uwzględniającego zmiany w planie wydatków na realizację programów finansowanych z udziałem środków zewnętrznych, dokonane w trakcie roku budżetowego oraz stopień zaawansowania realizacji programów wieloletnich.
  3. W zakresie obsługi finansowej Starostwa:
    • opracowanie planu finansowego Starostwa oraz dokonywanie zmian w ciągu roku,
    • prowadzenie ewidencji finansowo-księgowej dla Starostwa,
    • kontrola formalno-rachunkowa faktur, rachunków, not księgowych i innych dokumentów finansowo-księgowych, przygotowywanie tych dokumentów do zatwierdzenia do zapłaty,
    • regulacja zobowiązań Starostwa poprzez dokonywanie przelewów bankowych,
    • prowadzenie wyodrębnionej ewidencji księgowej programów współfinansowanych ze środków funduszy pomocowych,
    • prowadzenie ewidencji księgowej środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
    • naliczanie amortyzacji i umorzenia środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
    • rozliczanie inwentaryzacji,
    • sporządzanie zestawień i analiz dla potrzeb zarządzania Starostwem,
    • sporządzenia jednostkowych sprawozdań budżetowych, finansowych oraz z udzielonej pomocy publicznej w okresach miesięcznych, kwartalnych, półrocznych i rocznych.
  4. W zakresie wynagrodzeń i rozliczeń z pracownikami i innymi osobami fizycznymi:
    • sporządzanie list płac dla pracowników Starostwa,
    • realizacja przelewów wynagrodzeń, zgodnie z listą płac,
    • bieżąca obsługa rozliczeń z pracownikami,
    • naliczanie i wypłacanie diet dla radnych powiatu,
    • bieżąca obsługa rozliczeń z radnymi Rady Powiatu,
    • rozliczanie i wypłacanie zwrotu kosztów podróży służbowych dla pracowników i radnych powiatu,
    • naliczenie i wypłata należności z tytułu przyznanych ryczałtów związanych z używaniem własnego samochodu do celów służbowych,
    • dokonywanie wypłaty wynagrodzenia dla osób zatrudnionych w ramach umów cywilno-prawnych,
    • sporządzanie deklaracji oraz informacji podatkowych i ubezpieczeniowych,
    • rozliczenia z instytucjami publiczno-prawnymi z tytułu zobowiązań wynikających z obowiązujących przepisów prawa.
  5. Pozostałe zadania:
    • obsługa kasowa Starostwa,
    • prowadzenie ewidencji finansowo-księgowej Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
    • prowadzenie ewidencji finansowo-księgowej Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej,
    • opracowanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących bieżącej działalności Wydziału,
    • prowadzenie ewidencji umów, faktur, rachunków, not księgowych, papierów wartościowych, czeków gotówkowych, czeków rozrachunkowych, druków ścisłego zarachowania i innych dokumentów finansowo-księgowych podlegających rejestracji,
    • współpraca z organami administracji rządowej, innymi jednostkami samorządu terytorialnego, Regionalną Izbą Obrachunkową, Izbami i Urzędami Skarbowymi oraz Zakładem Ubezpieczeń Społecznych,
    • współpraca z bankiem obsługującym budżet powiatu oraz z bankami udzielającymi kredytów.

Opinie Regionalnej Izby Obrachunkowej

pobierz plik pdf: Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie - rozmiar pliku: 85.3 KB otwiera się w nowym oknie
plik pdf - 85.3 KB

dotycząca zaopiniowania prawidłowości prognozy kształtowania się kwoty długu powiatu chrzanowskiego

pobierz plik pdf: Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie - rozmiar pliku: 93.7 KB otwiera się w nowym oknie
plik pdf - 93.7 KB

dotycząca zaopiniowania prawidłowości prognozy kształtowania się kwoty długu powiatu chrzanowskiego z dnia 26 listopada 2008r.

pobierz plik pdf: Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie z dnia 26 listopada 2008r. - rozmiar pliku: 101.6 KB otwiera się w nowym oknie
plik pdf - 101.6 KB

dotycząca zaopiniowania możliwości sfinansowania deficytu budżetu przedstawionego w projekcie uchwały budżetowej Powiatu Chrzanowskiego na rok 2009

pobierz plik pdf: Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie z dnia 8 grudnia 2009r. - rozmiar pliku: 92.8 KB otwiera się w nowym oknie
plik pdf - 92.8 KB

dotycząca zaopiniowania możliwości sfinansowania deficytu budżetu przedstawionego w projekcie uchwały budżetowej Powiatu Chrzanowskiego na rok 2010