Do zadań wspólnych wydziałów i biur należy:
- prowadzenie działalności przypisanej przepisami prawa do właściwości starosty,
- przygotowywanie projektów uchwał, materiałów, sprawozdań i analiz na sesje rady, posiedzenia zarządu oraz dla potrzeb starosty,
- współuczestniczenie w opracowywaniu zamierzeń rozwojowych powiatu,
- współdziałanie ze skarbnikiem w zakresie opracowywania projektu budżetu i jego realizacji,
- rozpatrywanie i załatwianie interpelacji i wniosków radnych,
- prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowywanie decyzji w sprawach indywidualnych oraz wykonywanie zadań wynikających z przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
- usprawnianie organizacji i metod pracy wydziałów oraz ciągła aktualizacja zakresów czynności poszczególnych pracowników,
- udzielanie wszystkich koniecznych informacji i wyjaśnień przy rozpatrywaniu i załatwianiu skarg i wniosków,
- wdrażanie stosowania instrukcji kancelaryjnej,
- współpraca z komisjami rady i organizacjami pozarządowymi w zakresie zadań realizowanych przez wydziały,
- wykonywanie zadań wynikających z ustawy o zamówieniach publicznych,
- współpraca ze służbami, inspekcjami i innymi instytucjami realizującymi zadania w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych i innych nadzwyczajnych zagrożeń,
- wykonywanie zadań wynikających z planów: Zarządzania Kryzysowego Powiatu Chrzanowskiego, Obrony Cywilnej oraz Planu Operacyjnego Ochrony przed powodzią Powiatu Chrzanowskiego,
- realizacja zadań w zakresie ochrony informacji niejawnych oraz ochrony danych osobowych przetwarzanych w Starostwie,
- realizacja zadań określonych przepisami szczególnymi oraz uchwałami rady i zarządu i poleceniami starosty,
- przygotowywanie materiałów dotyczących zakresu ich pracy, które są umieszczane na stronie internetowej Starostwa. Starosta w drodze zarządzenia określi zasady i sposób wprowadzania materiałów na stronę internetową,
- przekazywanie materiałów do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego do Referatu Rady i Zarządu Powiatu,
- przygotowanie dokumentów związanych z windykacją należności powiatowych i Skarbu Państwa oraz bieżąca współpraca w przedmiotowej sprawie z Wydziałem Finansowym oraz Referatem Kadr,
- prowadzenie działań mających na celu pozyskiwanie krajowych i unijnych środków finansowych, w tym opracowywanie wniosków,
- rozliczenie realizowanych projektów finansowanych z pozyskanych środków zewnętrznych we współpracy z Wydziałem Finansowym,
- publikowanie w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Chrzanowie wymaganych informacji oraz ich bieżąca aktualizacja,
- realizacja zadań wykazanych w strategii powiatu chrzanowskiego